4 tipy ako dosiahnuť trvalý zdravý životný štýl

Ak ste sa rozhodli žiť zdravo, zázračné slovo je teda „vytrvať“. Zvyčajne sme na začiatku plní odhodlania, a po určitom čase sa často vrátime k starým zvykom. Myslite na predsavzatia, ktoré ste si dali do nového roka, a ktoré už na konci januára ostali zabudnuté. Ako sa tomu môžeme vyhnúť a ako dosiahnuť, aby sa z nových zdravých návykov stal skutočný zdravý životný štýl?

Držte sa vytýčeného plánu pre zdravý životný štýl

Je logické, že akonáhle si stanovíme naše zdravotné ciele, začneme na nich tvrdo pracovať. Sme plní nadšenia, ale niekedy sme až príliš ambiciózni a chceme naraz príliš veľa a príliš rýchlo! Je napríklad lákavé si ísť každý deň zabehať, ak zistíme, že je všetko OK. Ale začať na sebe pracovať pomaly a dosiahnuť cieľ postupne funguje z dlhodobého hľadiska efektívnejšie. Znížite tým riziko sklamania (alebo úplného zastavenia pracovania na sebe) v ťažkých chvíľach. Pre zdravý životný štýl napredujte preto pomaly a rozumne.

Program budemFIT vám môže pomôcť postupne zmeniť váš životný štýl. Nemusíte si dokonca ani sami vytvoriť tréningový alebo výživový program a zároveň získate viac vedomostí o výžive a fyzickej činnosti. Vďaka programu budemFIT sa zdravé stravovacie návyky stanú vašou železnou košeľou! Ak sa o programe chcete dozvedieť viac, prejdite na budemFIT.sk.

Prečítaj si viac o programe budemFIT

Všetko je otázkou rovnováhy

Keď začnete robiť šport, ktorý vám bude vyhovovať a bude sa držať výživového programu, umením bude nájsť rovnováhu vo všetkých oblastiach života. Môžete striktne dodržiavať vyvážený program fyzického tréningu, ak však zároveň budete viesť rušný život, ktorý bude plný stresu, výsledky sa nedostavia. Cieľom je vlastne dosiahnuť, aby ste sa lepšie cítili vo svojej koži. K zdravému životnému štýlu patrí aj relaxácia. Doprajte si dostatok regeneračného spánku a nebuďte k sebe príliš náročný. Doma si vytvorte príjemné a „zen“ prostredie, občas vypnite svoj telefón a hľadajte pokoj v prírode. Meditácia a jóga sú možno činnosti ako stvorené pre vás.

jóga pre zdravší životný štýl

Nebuďte príliš náročný

Ak zmeníte svoje zvyky, je dôležité zostať realistom. Napríklad mať rád sladkosti nie je nič strašné. Ale možno siahnite radšej po jahodách alebo jablkách ako po koláčikoch alebo cukríkoch. Pre zdravý životný štýl si nezakazujte všetko. Urobiť niekedy výnimku tým, že si dáte dezert, nie je žiadna katastrofa. Nemusíte pravidelne odmietať kúsok koláča, ktorý vám ponúknu. Zužitkujte aj príjemné chvíle! To platí aj o tréningu. Nebuďte k sebe príliš tvrdý aj keď veci niekedy nejdú tak, ako by ste si to priali. Pomôže vám to urobiť z vynaloženého úsilia nový, ešte príjemnejší zdravý životný štýl.

rovnováha zdravý životný štýl

Myslite pozitívne

Ak sa cítite dobre vo svojej koži, bude pre vás oveľa ľahšie udržať si zdravý životný štýl. Skúste myslieť pozitívne a sústreďte sa na optimistické a radostné myšlienky. Desať rád na podporu pozitívneho stavu ducha:

pozitívne myslenie pre zdravý životný štýl
  1. Tešte sa z jednoduchých vecí ako je pekné počasie, dobrý obed alebo príjemná hudba. Vnímajte aj neočakávané krátke chvíle šťastia a šťastných náhod. Napríklad si uvedomte, že ste si vybrali rad, ktorý pri pokladni v supermarkete napreduje rýchlejšie ako tie ostatné, ďalej napríklad že ste stihli načas váš vlak alebo, že môžete využiť dobrú zľavu pri nákupoch.
  2. Pokúste sa nesťažovať sa pri nepodstatných veciach a pokúste sa relativizovať.
  3. Buďte hrdý na vaše športové pokroky, aj malé kroky znamenajú napredovanie!
  4. Zložte niekomu kompliment, poklonu a oceňte ak ho niekto skloní vám.
  5. Buďte pozorný k ľuďom okolo vás a zdieľajte vaše myšlienky s inými.
  6. Ponúknite vašu pomoc, ak vidíte, že ju niekto môže potrebovať.
  7. Vymenujete si všetko dobré, čo sa stalo počas dňa.
  8. Nebuďte k sebe ani k druhým príliš kritický, buďte mierny. Nikto nie je dokonalý.
  9. Pozastavte sa nad peknými vecami v živote.
  10. ÚSMEV!

Príspevky

príspevky