7 tipov pre cvičenie v lete

Leto je tu v plnom prúde, a tým máme super príležitosť ísť von a zabaviť sa. Pre mnohých je to najobľúbenejšie obdobie v roku, na druhej strane pre niektorých s kilami navyše môže byť nepríjemné vychádzať vo voľnejšom a menej zakrývajúcom oblečení. Vysoké teploty sú hrozbou pre každého, a ak si chceme ešte aj zacvičiť, nie je jedno ako k tomu pristúpime.

 

V lete je často tak horúco, že najlepším riešením je vynechať tréning. Ak si však chcete odtrénovať aj počas horúčav, trénujte obozretne. Preto vám odporúčam týchto 7 tipov, ktoré by vám mali pomôcť, či už cvičíte vo vnútri alebo vonku.

1. Pite veľa vody

Najdôležitejší tip je piť veľa vody, aby naše telo zostalo hydratované. Riziko dehydratácie v teplom počasí je vysoké, pretože sa telo musí ochladzovať čím vyvoláva potenie, teda začneme strácať viac vody. Pri cvičení vonku to platí dupľom. Z tohto hľadiska je dôležité zobrať si so sebou fľašu s vodou a priebežne tekutiny dopĺňať. Najlepšou voľbou je voda alebo nápoje s elektrolytmi, ale o nich vám poviem neskôr.

2. Vyberte si správny čas na cvičenie

Každý vie, že najhorúcejšou časťou dňa býva obdobie medzi desiatou a treťou hodinou. Preto vám odporúčam vybrať si ten správny čas na cvičenie, či už cvičíte vonku alebo vo vnútri. Najlepšia voľba v týchto dňoch bude asi cvičiť skoro ráno, keď je ešte chladnejšie. Hoci aj večer je už príjemnejšia teplota, po náročnom a teplom dni sa vám príliš cvičiť už isto nebude chcieť.

ranný tréning

3. Uprednostnite cvičenie vnútri

Letné počasie vás láka, aby ste svoj tréning priniesli von. Na druhej strane, ak sa nemôžete vyhnúť najteplejším obdobiam dňa, odporúčam vám radšej tréning vo vnútri, vo fitku napríklad, kde je klimatizácia. Pri normálnych 24-25 stupňov Celsia podáte lepší výkon a nebude z vás nepretržite tiecť ani pot. Navyše, cvičenie v klimatizovanom fitku vás môže aj osviežiť. Mnohí z vás obľubujú beh vonku, ale v takomto období vám odporúčam beh na bežiacom páse, ktorý si možno aj obľúbite.

4. Vyberajte si miesta v tieni

Ak nenachádzate riešenie a musíte cvičiť vonku, nájdite si tieň, kde na vás nebude neustále páliť slnko. Na beh je najideálnejšie miesto les alebo park, kde vám tieň budú vytvárať stromy. To isté platí aj o iných tréningoch.

5. Obliekajte sa do svetlého a priedušného oblečenia

Veľká pravda, že svetlé farby odrážajú a tmavé farby priťahujú teplo, platí. Takže čím svetlejšie oblečenie máte na sebe, tým menej vám bude teplo. Oblečenie z bavlny navyše dobre nasáva pot a voľnejšie oblečenie pomáha aj vetraniu. Taktiež vám odporúčam vyskúšať špeciálne navrhnuté oblečenia na beh či cyklistiku, ktoré odvádzajú pot a udržiavajú vás v príjemnom chlade.

6. Dopĺňajte si elektrolyty a sodík

Pri potení strácate nielen vodu, ale aj elektrolyty a minerály. Preto je nevyhnutné okrem dopĺňania tekutín zabezpečiť aj dopĺňanie elektrolytov. Môžete ich prijímať zo stravy, ale aj z iontových nápojov.

doplnanie elektrolitov

7. Počúvajte svoje telo

Najdôležitejším tipom je naučiť sa počúvať svoje telo, to čo sa vám snaží povedať. Ak sa cítite vyčerpane, nemali by ste cvičiť. Ak počas tréningu začnete cítiť závrate, točenie hlavy alebo napínanie, okamžite prestaňte a napite sa vody. Telo v teple totiž čelí mnoho väčšiemu náporu a vy ho ešte zvyšujete cvičením. Naše telo nie je vždy pripravené tomu čeliť.

Plus tip pre cvičenie v lete: Opaľovací krém

Ak športujete vonku alebo sa len prechádzate, nezabudnite sa natrieť opaľovacím krémom, aby vaša pokožka bola chránená pred slnkom.

Príspevky

príspevky