Dostaň sa na leto do formy

Ak ťa predstava obliekania plážového oblečenia napĺňa hrôzou, je čas konať a vyformovať si telo, po ktorom si vždy túžil. Len pár zmien vo tvojej rutine môže spôsobiť veľký rozdiel v tom, ako sa cítiš a vyzeráš a dostaneš sa na leto do formy. Takže odhoď všetky tvoje výhovorky a poďme na to!

Často je to spomínané, no nikto to nechce počuť, najlepší spôsob, ako udržať zdravú hmotnosť a zlepšiť kondíciu je pravidelné cvičenie a zdravé stravovanie. NHS (National Healt Service – systém zdravotníctva vo Veľkej Británii) odporúča dospelým od 19 do 64 rokov vykonať 150 minút stredne intenzívnej aeróbnej aktivity každý týždeň, čo môže byť rýchla chôdza, plávanie alebo aj bicyklovanie.

Môže to znieť, ako by to bolo veľa, ale ak to rozdelíš na 5 cvičení v týždni, tak to vychádza len 30 minút na každé cvičenie, čo už nie je až tak veľa. Ďalej sa odporúča vykonávať aj posilňujúce cvičenia svalov aspoň dvakrát do týždňa, ktoré môžeš skombinovať s aeróbnymi cvičeniami. Posilňujúce cvičenia by mali zahŕňať všetky veľké i malé svalové skupiny, ako chrbát, nohy, hrudník, boky, brucho, ruky a ramená. Keď sa chceš dať na leto do formy, cvičenie podceňuj.

30 minút

No dobre, toto je teória, ale ako to preniesť do každodenného života? Nie je to jednoduché, možno nie každý týždeň. Existujú aj kroky, ktoré môžeš podniknúť, aby si do tvojho dňa zaradil toľko cvičenia, koľko sa len dá, čo znamená, že je menšia pravdepodobnosť, že sa budeš musieť vtesnávať do plaviek, keď príde leto.

Začni sa hýbať v práci

bicykel a praca

Neodpisuj pracovný deň. Cez obed v práci sa prejdi, alebo ak nebývaš príliš ďaleko od práce, tak skús ísť pešo alebo na bicykli. Ďalšia dobrá rada, ak cestuješ mestskou hromadnou dopravou do roboty tak vystúp o zastávku skôr a zvyšok cesty choď pešo, ďalej namiesto použitia výťahu choď schodmi. Možno to znie bezvýznamne, no pár minút aktivity tu a tam sa pripočíta a do tvojich 30 minút. Zachviľu je leto, takže využi všetky možnosti na šport a dostaň sa na leto do formy.

Vyraz do posilky

Začať chodiť do posilňovne môže byť nákladné, no ak to myslíš vážne so zbavením sa tukových buniek, mohlo by to stáť za to. Odporúčam nakúp si hneď aspoň mesačnú permanentku a ak sme už zaplatili toľko peniaz tak to nenecháme len tak. Ďalej fitness centrá a posilňovne zamestnávajú odborných osobných trénerov, ktorí ti budú môcť poradiť, aké cvičenie by si mal robiť, aby si dosiahol výsledky, ktoré chceš.

do posilňovne

Si to, čo ješ

si to čo ješ

Nemá zmysel vkladať všetky snahy do cvičenia, ak sa budeš napchávať pizzou a zmrzlinou. Podľa štúdiách pre udržanie zdravej hmotnosti je odporúčaný príjem 2000kcal pre ženu a 2500kcal pre muža. Ak chceme schudnúť a dostať sa na leto do formy, tak treba trocha ubrať. Nemôžeme viac ako 1400kcal (ženy) resp. 1900kcal (muži) denne.  Ak budeš pravidelne cvičiť, ako to už bolo povedané, tak by ti cvičenie mal pomôcť schudnúť bezpečnou rýchlosťou 0,5 kg až 1 kg týždenne.

Pomocná ruka

Ak hľadáš niečo, čo naštartuje režim chudnutia, tak začni s C9 detoxikáciou. Tento 9 dňový plán ti pomôže prečistiť tvoje telo a nastaviť ťa na tú správnu cestu k zdravšiemu ja. Pomocou C9 detoxu sa dostaneš na leto do formy.

Pre viac info o C9 detoxikácii klikni sem.

Príspevky

príspevky