Plank – cvičnenie pre celé telo

Plank alebo doska je jedným z najpopulárnejších cvičení v dnešnej dobe. Väčšina ľudí ho zaraďuje medzi cviky na brucho, lenže plank nie je izolovaný cvik, ale komplexný pre celé telo.

Brušné svalstvo musí poskytovať oporu pre celý chrbát a chrbticu. Preto cvičenie planku každý deň je efektívny spôsob pre posilnenie tvojho jadra a oporu chrbtice.

Prečo plank?

Výhody sú napríklad, že doska nevyžaduje žiadne náradie, činky a vyžaduje málo priestoru. Ďalej je jednoduchá a sformuje celú postavu. A čo je najpodstatnejšie, šetrí tvoj čas!

Výsledkom pravidelného cvičenia tohto cviku je, že budeš mať:
• ploché brucho
• stabilný chrbát
• vytvarovaný zadok
• pevné a vytvarované stehná
• krásne ruky
• zlepšíš držanie tela
• vylepšíš celkovú rovnováhu
• zrýchliš metabolizmus

plank cvicenie

Plank sa cvičí takto

Základný postoj začína sa v pozícií ako by si chcela cvičiť kľuky. Na zemi sa však nedržíte dlaňami, ale lakťami. Chrbát je rovnobežný so zemou a v rovnakej pozícii musí byť aj krk a hlava. Lakte priamo pod telom (zvierajú uhol 90°). Udržať takúto polohu nie je vôbec jednoduchá úloha aj keď stačia pár minútky. Pri tomto cviku sa totiž naraz aktivuje veľké množstvo svalov. Nezabúdaj dýchať. Pomaly a pravidelne sa nadychuj a vydychuj.

nesprávny plank

Ako urobiť plank ťažším je jednoduché, treba len zdvihnúť ruku alebo nohu. Musíš udržať brušné svaly zapojené a nedovoľ bruchu, aby poklesol, ani bokom, aby vystúpili hore. Ďalej nakloň panvu smerom k zemi.

Dúfam, že si pripravená obetovať pár minút z tvojho drahého času, každý deň, aby si zostala fit, zdravá a čo je najdôležitejšie, aby si vybudovala štíhlu líniu. Tak nemáš na čo čakať a pridaj plank cvičenie do tvojho života. K tomu, aby si vedela ako často a koľko sekúnd, minút máš robiť dosku, priložím ti pár plánov pre plank cvičenie.

plank plan 1
plank plan 2

Príspevky

príspevky