Prosová kaša FIT

Prosová kaša

Ingrediencie (2 porcie):

12dkg proso
2dl vody
2dl mlieko
1PL maslo
Soľ
Stévia alebo iné zdravé sladidlo
Kakao a škorica na ozdobu

fit prosová kaša

Prosová kaša – príprava:

Proso 1-2 krát umyjeme vo vode. Čisté proso vysypeme do 2dl vody a začneme ho variť pod pokrievkou pri nízkej teplote. Trocha osolíme, a keď proso vstrebalo vodu pridáme mlieko, maslo a môžeme aj osladiť stéviou. Varíme dovtedy kým sa nevstrebe aj mlieko. Týmto sme dokončili varenie a môžeme servírovať s kakaom a so škoricou. Vrch ozdobíme banánom, kivim alebo jahodami. Prosová kaša je hotová, dobrú chuť ti prajem!

proso kasa 1
proso kasa 2
proso kasa 3

Prečo používať proso?

Proso má dobrý pomer bielkovín (12 %), tukov (4 %) a sacharidov (68 %), ktorý sa približuje k odporúčanému pomeru živín. Ďalej proso je priaznivé aj kvôli obsahu veľa minerálnych látok, vitamínov a nenasýtených mastných kyselín.  Proso je výživné, veľmi ľahko stráviteľnéneobsahuje lepok (vhodné aj pre celiatikov). Má pozitívny vplyv  pri detoxikácií organizmu. Ďalej zlepšuje stav pokožky, vlasov, zubov a nechtov. Pre tieto výhody je prosová kaša ideálna strava alebo dezert pre všetkých.

Proso (Panicum miliaceum)

Príspevky

príspevky