Spaľovanie tuku a TABATA

Tabata  je jedna najúčinnejšia forma cvičenia na spaľovanie tuku.

Ak chceš spaľovať tuk, tak tu nájdeš tie najúčinnejšie cviky, ale musíš si uvedomiť, že bez zmeny stravovacích návykov nie je možné úspešne schudnúť!

Čo je to TABATA

Tabata je verzia HIIT (High-intensity interval training) – vysoko intenzívneho intervalového cvičenia, vytvoreného profesorom Izumi Tabatom v roku 1996 pri príprave olympíjskeho tímu rýchlostných korčuliarov.
Tabata cvičenie pracuje s ultra intenzívnym cvičením v dĺžke 20 sekúnd a následne odpočinkom trvajúcim 10 sekúnd.

Čo je to HIIT?

Pri HIIT cvičenia sa striedajú krátke intervaly vysokej intenzity s krátkymi intervalmi nízkej intenzity. HIIT tréning obvykle trvá iba 20 minút. Pri záťaži blízko k tvojej maximálnej tepovej frekvencii, tvoje telo spaľuje najviac kalórií čo spôsobuje veľké fyziologické zmeny, ktoré budú prínosom pre odbúravanie tuku. Nie len počas tréningu budeš spaľovať tuk, ale aj naďalej 24 až 48 hodín po tréningu. To isté nastáva aj pri metóde TABATA.

Ako cvičiť TABATU?

Pred TABATA cvičením si daj ľahké 5-10 minútové kardio na zahriatie celého teľa.

Odporúčam cvičiť osem cvikov formou tabaty a to tak, že cvičíš jeden cvik 20 sekúnd s vysokou intenzitou a potom nasleduje 10 sekundová pauza, ďalej pokračuješ s druhým cvikom (20 s) a tak ďalej. Je dobré si napísať, ktoré cvičenie ide za ktorým, aby si počas cvičení nemusel na tom rozmýšľať, čo ešte cvičiť.
Aby si spaľoval tuk a nie vybudované svalstvo je potrebné cvičenie robiť v aeróbnej fáze a nie v anaeróbnej. Kontrolovať vieš jednoducho, ak sa potíš a ešte dokážeš plynule rozprávať, tak si v aeróbnej fáze.
Ak zvládneš jedno kolo (jednu tabatu), tak potom môžeš pridať druhé kolo, ale odporúčam daj si aspoň 1 minútovú prestávku. Maximálne 3 tabata tréningy po sebe môžu byť a maximálne 4-5krát týždenne.
Na záver je dôležité strečing!!!

tabata 20/10

Cvičenia vhodné na TABATU?

1. Bycikeľ

2. Plank

3. Vertikálne strihanie nohami

4. Výpady vpred s váhou nad hlavou

5. Kľuky

6. Kmity s nohami

7. Horolezecké poskoky

8. Drepy s výskokom

Som presvedčený, že ak si zmeníš svoje stravovacie návyky, budeš vykonávať uvedený tabata tréning a neprestaneš hneď po prvom týždni, tak tento systém ti zabezpečí zvýšenie spaľovania tukov a svaly sa oveľa lepšie vyrysujú. Podľa mňa FIT program je najlepší nutrične vybalancovaný stravovací program.

Príspevky

príspevky